Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačala

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la ilimzn » 26 lis 2011, 17:31

Vecina struje u petlji se zatvara vec oko prvog stupnja pa je za njega i najbitnije da je najblize chipu ili opcenito izlaznom stupnju. S ground plane-om je to prilicno jednostavno ali treba malo popaziti s zracnom zavojnicom, s obzirom da ce se u dijelu ground plane-a ispod nje stvarati vrtlozne struje. Taj problem je naravno najmanje izrazen s toroidima.

Sto se tice toroida, odnos 1:2 je sasvim OK, pitanje je jos visina, i ako zelis izraditi elipsu. Elipsa zauzima manje prostora ali radi diskontinuiteta gdje luk prelazi u ravni dio ima na tim mjestima nesto vece rasipno polje. Bilo kako bilo, puno bolje od klasicne zracne zavojnice. U principu sve se na kraju svede na broj zavoja i povrsinu presjeka. Za manju povrsinu presjeka treba vise zavoja pa se moze rabiti tijelo 1:3 ako ispadnu cca 3 sloja, i tu se moze malo ustediti na prostoru. Alternativa je 2:3 ako se nesto moze staviti u supljinu (npr. kondovi), ili 1:2 ako ne. U svakom slucaju trebalo bi naci formulu za induktivitet i optimizirati induktivitet/otpor na maksimum, tome je u principu sve podredjeno.

Sto se tice licne, ne moras racunati tocne dimenzije po promjeru zice, zapravo je dobro ostaviti prazno za jedan zavoj jer ni zica nije savrsena. Ove licne imaju dodatni problem koji ce najvjerojatnije zahtijevati zaljevanje i impregnaciju zavojnice - nisu cvrsto upletene (inace bi ih bilo tesko namatati radi rzlicitog radijusa koje vide pojedine licne, bile bi izlozene naprezanju(, pa se zapravo zica blago spljosti oko tijela. Koliko mi se cini, duljina zice ispada dovoljno mala da presjek nije presudan, cak i 1mm kvadratni moze voditi desetke A. Presjek zice koji je dat u pdf-u je efektivni, koristio sam onu 60x licnu za switchere...
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la aparatusonitus » 26 lis 2011, 19:18

sstrsat je napisao/la:Ivo, kad su ti vec filteri u djiru, hiti malo oko na ovu interaktivnu stranicu. Jako je korisna, plota i amplitudne i fazne odzive, omogucava transformaciju ulazne / zakljucne impendancije.......

http://www-users.cs.york.ac.uk/~fisher/lcfilter/


Izgleda vrlo upotrebljivo, hvala druže ;-)

BTW, dobio sam potvrdu da su ICEpower mnogonožci krenuli na svoj put bez povratka prema Hrvatskoj :-D
Avatar
aparatusonitus
 
Postovi: 234
Pridružen/a: 05 svi 2011, 21:08
Lokacija: Split

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la Khadgar2007 » 26 lis 2011, 19:23

Ča, jel ih misliš skuriti? :lol:
"Nakon prve čaše vidite stvari onakvim, kakve bi vi htjeli da budu. Nakon druge vidite ih onakvim, kakve nisu. Na kraju ih vidite onakvim, kakve zaista jesu, što je najgora stvar na svijetu."
Avatar
Khadgar2007
 
Postovi: 2488
Pridružen/a: 05 svi 2011, 16:44
Lokacija: Sisak

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la sstrsat » 26 lis 2011, 19:27

aparatusonitus je napisao/la:Izgleda vrlo upotrebljivo, hvala druže ;-)


I je jako upotribljiva. Oslobada kobasica od formula a graficki prikaz ti odma kaze ca mozes ocekivat od rezultata i kako ce se neki filter u stvarnosti otprilike ponasat. Naravno, nije svemoguca jer ne uzima u obzir (realno prisutne) parazitne parametre ali je jedna od najboljih koju san jos davno nasal u vezi toga
Krepat ma ne molat
Avatar
sstrsat
 
Postovi: 1745
Pridružen/a: 04 svi 2011, 18:21
Lokacija: Rijeka

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la aparatusonitus » 26 lis 2011, 20:18

Khadgar2007 je napisao/la:Ča, jel ih misliš skuriti? :lol:


Pa priznajem da sklon sam maltreriranju silicija :twisted: ,a tu osobinu sam otkrio prije desetak god. kad sam TDA1543 gonio s >12VDC...i otkrio pravilo da sve bolje zvuči što je napon veći...i do dan danas marljivo njegujem tu nakanu :mrgreen:
Avatar
aparatusonitus
 
Postovi: 234
Pridružen/a: 05 svi 2011, 21:08
Lokacija: Split

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la Dean » 26 lis 2011, 21:08

Znači...ti si vidio onaj famozni "bijeli dim" više puta?? :lol:
Dean
 
Postovi: 1774
Pridružen/a: 05 svi 2011, 17:13

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la sstrsat » 26 lis 2011, 21:24

aparatusonitus je napisao/la:P.S. Umalo zaboravih, da li je bolje odabrati onu licnu iz Buerklin-a koja je većeg presjeka, odnosno CLI200/120? Pitam to jer bi vjerojatno trebao prvo naručiti licnu, i izmjeriti joj (pravi) promjer, jer u datasheetu daju samo efektivni presjek žice od 0,943 mm^2 (valjda samo Cu bez izolacije, ako sam ja to dobro protumačio), a sve to stoga da bi mogao odabrati promjere tijela toroida.


Ivo, kad ces vec motat sa tom zicom (VF pletenicom) vodi jako racuna o jednoj stvari. Ako ti samo jedna od tih takih zicica ostane nezalemljena na jednom od krajeva zavojnicu ces moc bacit. Parazitni kapacitet koji takva nezalemljena zicica kreira potpuno onesposobljava zavojnicu za rad na frekvencijama na kojima ce delat na nacin da vlastita rezonantna frekvencija takve zavojnice padne i bude niza od potribne i na kraju se ta zavojnica u radnim uvjetima ponasa vise ka kapacitet nego ka zavojnica.

A ne bi bilo lose da razmislis i o nacinima motanja koji se koriste u RF tehnici (segmentirano, u kriz). Istina da se takvi nacini motanja delaju na otvorenim jezgrama i zracnim zavojnicama i da su jako teski i skoro nemoguci na toroidnom jezgru ali na tvom mistu ja bin jako dobro razmislil je li mi veci prioritet kvaliteta filtera (ne zaboravi da na njega dolazi pravokutni PWM signal kome ne fali harmonika osnovne frekvencije) ili potiskivanje EMI-a.
Osobno bin kvaliteti filtera dal prioritet.
Krepat ma ne molat
Avatar
sstrsat
 
Postovi: 1745
Pridružen/a: 04 svi 2011, 18:21
Lokacija: Rijeka

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la aparatusonitus » 26 lis 2011, 21:29

Dean je napisao/la:Znači...ti si vidio onaj famozni "bijeli dim" više puta?? :lol:


Ja ti se držim one narodne: "Bolje vidjeti bijeli dim nego bijele miševe" iako kadkad odstupim od toga...evo npr. kad sam bio kod sstrast-a prošli put :shh:
Avatar
aparatusonitus
 
Postovi: 234
Pridružen/a: 05 svi 2011, 21:08
Lokacija: Split

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la Edison » 26 lis 2011, 21:35

aparatusonitus je napisao/la:Ja ti se držim one narodne: "Bolje vidjeti bijeli dim nego bijele miševe" iako kadkad odstupim od toga...evo npr. kad sam bio kod sstrast-a prošli put :shh:


Nema kod sstrsata miseva, pa ni bijelih. Ima koloristicki neosvjestene macke... :lol:
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
Avatar
Edison
 
Postovi: 1180
Pridružen/a: 04 svi 2011, 21:32
Lokacija: Rijeka

Re: Bifilarne zavojnice s zračnom jezgrom za D-class pojačal

PostPostao/la sstrsat » 26 lis 2011, 21:36

aparatusonitus je napisao/la:
Dean je napisao/la:Znači...ti si vidio onaj famozni "bijeli dim" više puta?? :lol:


Ja ti se držim one narodne: "Bolje vidjeti bijeli dim nego bijele miševe" iako kadkad odstupim od toga...evo npr. kad sam bio kod sstrast-a prošli put :shh:


Je, nisi slaga nimalo. :lol: :lol: A posli san ja mora u sumu po nove borove iglice za onu Grappa Speciale
Krepat ma ne molat
Avatar
sstrsat
 
Postovi: 1745
Pridružen/a: 04 svi 2011, 18:21
Lokacija: Rijeka

PrethodnaSljedeća

Natrag na Tranzistorska tehnika

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.

cron