Tube bufferi

Re: Tube bufferi

PostPostao/la sonny » 20 ruj 2011, 20:29

.....
Zadnja izmjena: sonny; 25 srp 2013, 15:49; ukupno mijenjano 1 put/a.
A nekad je ovdje bilo dobro.......... Šteta.......
sonny
 
Postovi: 1203
Pridružen/a: 20 kol 2011, 18:36

Re: Tube bufferi

PostPostao/la Dean » 20 ruj 2011, 21:08

Dobro ovo izgleda.. Nadam se da će pločica biti još.. naravno ne ovih sfušanih :lol:
Bepo mi je jednom rekao da onaj koji radi neki sklop najvjerojatnije će se namučiti da nađe grešku.
Pa to treba prepustiti nekom drugom..Ima pravo; on je odma vidio grešku na pločici koju ja nikako nisam... 8-)
Veliš ...radi dobro? Valjda će i moj Philips doživjeti neki taki preporod...
Dean
 
Postovi: 1774
Pridružen/a: 05 svi 2011, 17:13

Re: Tube bufferi

PostPostao/la s@ki » 20 ruj 2011, 21:10

predložak ispravljen. pločice dosupne :D
Budimo UNIVERZALNI
Avatar
s@ki
 
Postovi: 1465
Pridružen/a: 05 svi 2011, 14:39

Re: Tube bufferi

PostPostao/la ilimzn » 20 ruj 2011, 21:13

Na zalost moram te razocarati.
Kako god okrenes, spoj na izlaz DAC-a ti je krivi, a sigurna poslijedica je da si izgubio oko 2 bita preciznosti i dodao povelik jitter na izlazu. Uz to je moguce i da si spalio jedan od dva diferencijalna izlaza DAC-a za svaki kanal...

Naime inam doma dva upravo ista Onkyo-a koja cekaju na neke eksperimente.
DAC u njemu ima po jedan par PWM izlaza za svaki kanal. Radi nacina rada puna se rezolucija postize tek kada rade oba izlaza, a pri tome je kodiranje signala na njima tako slozeno da se ponistava jako veliki jitter prisutan radi nacina na koji je izvedeno PWM kodiranje (, kao i kvantizacijski shum od oversamplinga i ditheringa.
Ukratko: izlazi DACOUTL+ i DACOUTL-, kao i DACOUTR+ i DACOUTR- (oznake ovise koju dokumentaciju gledas ali nece biti tesko dekodirati na sto mislim, to su pinovi na koji si spojio koakse prema bufferu) su svi aktivni, niti jedan nije masa, niti smije biti spojen na masu. Na njima se nalazi 1.4112 ili 2.1168MHz PWM signal (Kod Onkyo-a je ovaj drugi koliko se sjecam). Jitter koji se dobije nekoristenjem oba izlaza moze iznositi cak 1/8 periode ovog signala, dakle 472ns, sto je katastrofalna vrijednost, i jedini razlog zasto je signal jos upotrebljiv je jer se njegovi produkti velikom vecinom nalaze na frekvencijama iznad 6Fs (dakle preko 260kHz). Za ovaj DAC postoji samo jedan nacin da se taj problem rijesi, a to je pretvaranje iz diferencijalnog u single-ended signal bilo na razini PWM signala iz DAC-a ili kasnije, analogno, nakon filtriranja. Ovo sto sad slusas je tek sjena onog za sto je taj DAC sposoban. Inace, to sve pise u datasheet-u za taj chip!

Osim toga, postoji jedna izuzetno bitna stvar na koju treba obratiti paznju ako se zeli maksimum performansi iz ovog chipa - kvalitetno napajanje. Chip ih inace ima 4, no zapravu su tri bitne grupe. Jedno je napajanje za oscilator - kvaliteta ovog napajanja direktno utice na jitter s obzirom da je oscilator u DAC chipu generator clocka za cijeli player, pocevsi od samog DAC-a - tu je sve 'po knjizi', signal iz oscilatora najprije ide tamo gdje je potreban najmanji jitter, a to je u DAC izlazne stupnjeve. Osim toga postoje dva napajanja, za svaki kanal po jedno, za izlazne stupnjeve DAC-a. Kao sto sam rekao, ovo je PWM DAC, sto znaci da izlazni stupanj doslovno salje ono sto nadje na tom pinu napajanja van na izlaz. Ako tu ima smeca, smece ce ici direktno na izlaz kad god je izlaz u jedinici. Pinovi za to napajanje se nalaze neposredno do izlaznih pinova DAC-a. Na kraju, postoji i digitalno napajnje, no njegova je kvaliteta manje bitna (osim da ne smije smetati analognom napajanju, pri cemu se napajanje oscilatora takodjer tretira kao analogno) - razlog tome je sto interno u chipu izlaz digitalnog filtera, SD modulatora i svega toga prije ulaza u sam DAC blok biva re-sinhroniziran signalom iz oscilatora, cime se anulira do tad nakupljeni jitter i vraca ga se nazad na iznos koji ima sam oscilator.

DX7310 je inace odlicna masina za tweakanje, a razlog tome je sto su u Onkyo-u upravo gornjoj stavci posvetili paznju. Nisu se razmahivali, ali odgovarajuca je infrastruktura na mjestu - poseban 7805 regulator i dodatno filtriranje i prema DAC izlazu i prema clock oscilatoru. Ovo je vrlo zahvalno jer ne treba smisljati nacina kako da se to doda vec se lako ndomjeste postojeci sklopovi kvalitetnijim. Na onom drugom forumu sam jednom davno opisao tweak Marantz CD1020, koji je zapravo ekvivalent legendarnom CD43/53/63 i koristi isti DAC (u drugom kucistu). Pri tome je Marantz PUNO losije izveden jer ne samo da nema posteno filtrirano napajanje prema clokc oscilatoru, vec je napajanje izlaza DAC-a direktno spojeno na digitalno napajanje i to bez ikakvih filtera (premda su na ploci predvidjeni!), sto znaci da je PWM izlaz pun smeca. Nije ni cudo da kod tog playera se preporucaju svakojaki zahvati u digitalnom dijelu, jer oni zapravo smanjuju kolicinu smeca na digitalnom napajanju, a time ujedno i na izlazu DAC-a. Onkly je ovdje puno zahvalniji.
U spomenutom projektu su za oba napajanja napravljeni jednostavni shunt regulatori s LED diodama i FET strujnim izvorom. Iako su radjeni jos mnogi zahvati, barem 90% ukupnog poboljsanja je produk izvedbe ova dva napajanja kako treba, a i to je napravljeno sa zaista minimumom elemenata, od kojih je najekstravagantniji po jedan OSCON paraleno s LED-icama :)
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Tube bufferi

PostPostao/la Edison » 20 ruj 2011, 21:20

sonny je napisao/la:No, treba namotati novi trafo...
Ovaj postojeći se poprilično muči...
Iako je namotan na 115V / 100mA...
Napon sekundara je cca 103V u radu...
Pa mi ni anodni naponi nisu kako treba...
Imam oko 170V, umjesto proračunatih 200...
Opako bruji i poprilično se grije...


Transformator je poddimenzioniran. Svaka trioda vuce 20mA, ukupno 40mA, posto to dobivas iz doublera, onda se realno vuce 80mA. Ti imas trafo od 100mA, a da se ne bi previse grijao treba ti bar 80x1,8= 144mA. Ja bih isao na 200mA. Za grijanje je 12V/1,5A u redu, mada bih ja isao na 12,6V/2A. Na taj nacin transformator se nece previse grijati i imat ces uredno napajanje.
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
Avatar
Edison
 
Postovi: 1180
Pridružen/a: 04 svi 2011, 21:32
Lokacija: Rijeka

Re: Tube bufferi

PostPostao/la sonny » 20 ruj 2011, 22:06

.....
Zadnja izmjena: sonny; 25 srp 2013, 15:50; ukupno mijenjano 2 put/a.
A nekad je ovdje bilo dobro.......... Šteta.......
sonny
 
Postovi: 1203
Pridružen/a: 20 kol 2011, 18:36

Re: Tube bufferi

PostPostao/la Edison » 20 ruj 2011, 22:34

sonny je napisao/la:Također i grijanje ne bih motao na 12V već na nešto nižu vrijednost, čisto iz razloga da olakšamživot stabilizatoru....


U pravu si. Racunao sam da je grijanje 12,6V, ali nije, vec 6,3V, i tu je dovoljan sekundar od 8,5V.
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
Avatar
Edison
 
Postovi: 1180
Pridružen/a: 04 svi 2011, 21:32
Lokacija: Rijeka

Re: Tube bufferi

PostPostao/la ilimzn » 21 ruj 2011, 02:03

sonny je napisao/la:Ilimzn, ne sumnjam u enormno znanje koje stoji iza svega gore napisanog, ali trenutno buffer nije spojen kako je prikazano na slici 2...
Napisao sam da je tako bilo spojeno prije, postoji i shema par stranica prije kako je prije bilo spojeno...
Niti jedan od balansiranih izlaza nikad i nije bio spojen na masu, barem ne direktno...
Nisam naivna sobarica....

Da je trenutni spoj loš, jasno mi je, da se ne koristi puni potencijal DAC-a, još mi je jasnije....
Da li želim spojiti ulaz u buffer nakon postojećeg diferencijalnog pojačala u Onkyu... Ne...
Zato tražim za budućnost neko rješenje tog problema...
I to je kristalno jasno...

EDIT : Naravno da slušam savjete kako to izvesti a da bude na nekakvom "nivou"... Ne kako je sada izvedeno sa NJM4565... Volio bih izbjeći upotrebu OP-ampa....

Da li je DAC spaljen.. I don't think so....
Na sva 4 izlaza postoji signal, originalni izlazi su spojeni i aktivni, dakle nema govora o tome da je nešto spaljeno....
Napajanje sam nešto malo tweakao, iako naravno, kako je i gore napisano postoji prostora za dodatna poboljšanja....


Sva sreca da nije tako spojeno... velim, bilo bi problema. Nisam niti implicirao 'naivnu sobaricu' :) ali ono izmedju slike 2 i spoja buffera, bilo je nesto sumnjivo (mozda nisam skuio neki edit u medjuvremenu?).
No uglavnom, kvaka s tim DAC-om je sto oba izlaza moraju biti jednako opterecena ako se oba i koriste i to automatski (nazalost) iskljucuje vrlo jednostavna rijesenja. Jasno je da treba izbjeci OP-amp s obzirom da inace cijev nema bas puno smisla.
Generalno su dva moguca pristupa.

Jedan je kompletni diferencijalni stupanj s cijevima. U najmanju ruku to su dvije triode u diferencijalu plus povratna veza inace je pojacanje preveliko za skoro red velicine. Spoj je zapravo slican onom kod op-ampa, ali s drugacijim filtriranjem - inace sklop s OPampom je precrtan direktno iz aplikacije proizvodjaca i odmah treba reci da je los - + i - diferencijalni izlazi ne vide iste impedancije sto znaci da nit je DAC opterecen kako treba nit filter koji taj OPamp usput glumi, nema dobro odredjenu karakteristiku. Rijesenje je pasivno filtriranje prije ulaska u cijev. Mana: izlazni otpor takvog sklopa je dosta velik a stvarna karakteristika ovisi o opterecenju, ako na izlazu nema slijedila. Ako ima, to je dodatna komplikaza. Alternativa bi bilo nesto kao Broskiev unbalancer, no i tu treba paziti s opterecenjem izlaza DAC-a i filtriranjem (datasheet skriva podatak o opteretivosti ko zmija noge...)

Alternativa koju istrazujem vrsi inverziju i zbrajanje signala u 'digitalnoj domeni'. Stos je zapravo u tome da su izlazi DAC-a stvarno digitalni, a pretvorba se zapravo svodi na low pass filtriranje. Amplituda logicke jedinice je odredjena napajanjem izlaznog stupnja DAC-a (zato i ima posebne pinove za to). Ti se signali inace mogu tretirati kao digitalni i mogu se bez problema 'pokupiti' vanjskim sklopom, sinhroniziranim na clock izlaz iz DAC chipa. Ako se - izlazi prije toga invertiraju logicki, uz uvjet da vanjski sklop ima kvalitetno napajanje, izlazi tog vanjskog sklopa se mogu zbrojiti pomocu obicne otporne mreze, pasivno filtrirati (prednost je ovdje sto se filter moze izvesti niskoimpedantno pa se cak moze uzeti signal direktno iz njega), te po potrebi dodatno pojacati (sam DAC bez pojacanja bilo single ended bilo diferencijalnog daje nesto vise od 1Veff izlaznog napona, CD standard je 2Veff). U ovakvom modu rada izlazi DAC chipa ne zahtijevaju nikakvo posebno napajanje, ali vanjski sklop (registar/buffer) treba, jer je sad konverzija prebacena na njega. Prednost: izlaz se moze izvesti single ended ili diferencijalni 'prije konverzije', mana - sklop nije trivijalano izvediv mada nije kompliciran i malo ga je teze ugraditi kao tweak.

Nadam se da cu naci malo vremena da ovdje stavim shemu ako si zainteresiran...

Također i grijanje ne bih motao na 12V već na nešto nižu vrijednost, čisto iz razloga da olakšamživot stabilizatoru....


Low drop stabilizator tipa LT1085 i upotreba schottky dioda znacajno povecavaju efikasnost takvog sklopa. No, ja bih preporucio ipak prije ispravljanja jedan manji otpor (0.22-0.47 ohma, cak i vise ako trafo i hladjenje dozvoljavaju) u seriju, premda ce ukupna efikasnost pasti. Kod ispravljanja malih napona a pri vecim strujama vrlo brzo dodjemo do uporabe prilicno velikih filterskih kondenzatora. Problem s istima su izuzetno velike struje u piku koje nastaju kod komutacije dioda jer su induktiviteti i otpori u tom krugu mali. Ovo dovodi do zasicenja jezgre trafoa u pikovima i pojava zujanja, rasipnog polja, grijanja - a uz to s obicnim diodama postoji problem recovery-ja koji na jos vecu muku stavlja i trafo, i diode i filterske kondenzatore. Otpor u seriju je ovdje vrlo efikasan lijek, a cijena je nesto vise topline, no barem samo na njemu. Druga je mogucnost namjerno nesto manji elektroliti - ovo povecava valovitost nakon ispravljanja, no kako stabilizator 'otpili' sve iznad napona koji je manji od minimuma valovitog ispravljenog napona, dio koji radi valovitosti fali automatski se ne pretvara u toplinu. Mana - veca valovitost na izlazu i treba posvetiti vecu paznju vodjenju zica sa trafoa, no u odnosu na AC grijanje cak i puno veca valovitost bi bila sasvim OK. Prednost izvedbe s otporom je sto cini RC filter pa su u startu iz kruga ispravljanja vec poprilicno eliminirani visi harmonici, a napon na elektrolitu je vise zaobljen.
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Tube bufferi

PostPostao/la ilimzn » 21 ruj 2011, 02:09

Upravo sam primijetio jdnu VELIKU gresku.
Poluvalno ispravljanje napona grijanja? Ili je to bila neka prethodna verzija? Ako je zaista tako, to ti je razlog grijanja trafoa i krivih napona. Trafo ti je zasicen u jednom smjeru radi disbalansa magnetskog polja - struju za grijanje uzimas samo iz jedne poluperiode. OVO NIKAD NE RADITI osim ako se u odnosu na ukupnu snagu trafoa za sve druge napone radi i trivijalnim iznosima struje! Razlog: isto kao sto PP izlazni trafo ne moze raditi za SE... razmisli malo.
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Tube bufferi

PostPostao/la harkonen » 21 ruj 2011, 09:53

Moja greška. Ja sam mu to nabrzaka i bez razmišljanja savjetovao negdje s početka teme iz navike u kojoj mi je grijanje
jedne lampe upravo zanemarivo u odnosu na snagu trafoa koje inače koristim. U ovom slučaju, to je zaista maltene polovina opterećenja....
Mea culpa,again :-(
Ali i bez obzira na to, 100mA je premalo za dvije sekcije 6n6p sa doublerom i RC peglanjem...
I'm too old for this s...
Avatar
harkonen
 
Postovi: 2195
Pridružen/a: 04 svi 2011, 14:27
Lokacija: Bjelovar

PrethodnaSljedeća

Natrag na Cijevna tehnika

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 6 gostiju.

cron