AKTIVNI BAS REFLEX

Posmatrajući idealni odziv klasičnog bas refleksa mogu se videti tri odvojena odziva .....jedan je direkni odziv zvučnika sa dipom ili rupom na rezonantnoj koja je posledica poništavanja oko rezonantne frekfencije , i koji ima formu sličnu odzivu kompresione kutije . Zatim imamo odziv basreflex otvora koji ima oblik zvona , praktično pass-band i na kraju zbir oba odziva koji je u stvari odziv basrefelx kutije . na prvi se utiče sa zapreminom i time određuje kako će da ide prema dole , drugi zavisi od kutije i veličine otvora koji može umesto obične rupe da bude i pasivna membrana , a treći zavisi od oba prethodna ..... tako da se igrom sa izborom zvučnika i veličinom kutije uz igranje sa otvorom može dobiti niz različitih odziva . Ono što se smatra za klasiku je pad prema dole od 24 db i kao takav je manje muzikalan od klasične kompresione kutije koja ima pad od 12 db prema dole . Ali kao što sam naveo , igrom sa paramertima i sa samom kutijom se mogu dobiti različiti odzivi koji mogu biti i vrlo slični odzivu kompresione kutije .....jedna basrefelex kutija koja ima sličan odziv kao i kompresiona rade vrlo slično , tako da je već dugi niz godina teško naći basreflex kutiju koja ima oštar pad od 24 db prema dole .....uglavnom se radi o vrlo blagim padovima .
Korišćenje pasivne mebrane ima svojih prednosti i svojih mana u odnosu na klasičan otvor ili rupu na kutiji .....kao pozitivna karakteristika se smatra filtriranje neželjenih frekfencija koje mogu da izađu kroz klasičan otvor i sve ostalo je poprilično negativno .....ali ako ta pasivna membrana dobije svoj magnet i postane običan zvučnik , situacija se menja iz korena .
Sad se opet vraćamo na ona tri klasična odziva , jedan DSP , dva pojačala i dva zvučnika .....od kojih jedan radi kao direkatan zvučnik , koji pošto je kutija kompresiona i nema onaj klasičan dip usled poništavanja u blizini rezonantne , onda mu se uz pomoć DSP-a on napravi veštački ......ovde sad ne treba posebno naglašavati da se takvom zvučniku koji je pod DSP-om može 'nategnuti ' bilo kakav odziv jer više zapremina ne igra ulogu .....u principu sa DSP se može ići prema dole sve dok se ili zvučnik ne raspadne ili crkne pojačalo
, ali nema potrebe .
Drugi odziv ili odziv basrefelx otvora ili pasivne membrane sada preuzima drugi zvučnik sa drugim pojačalom i svojom polovinom DSP-a . E sada više ne postoji problem male ili velike rupe , kratka ili duga cev , sada se sa DSP-om može namestiti odziv kao po teoriji ili onakav da nema problema sa prostorijom , ili upravo onakav kakav se nama najviše sviđa . Po teoriji taj odziv koji ima oblik zvona u jednoj polovini je u fazi i sabira se sa direknim odzivom , dok je druga polovina u kontrafazi i zbog toga se i ima onaj pad prema dole ......dakle ovde se može vrlo jednostavno po osi frekfencija pomerati taj odziv i dobiti neograničeno veliki broj kombinacija zvuka . Granica je snaga pojačala i snaga zvučnika ....ako se koriste moderni PRO zvučnici i snažna D-class pojačala onda je jasno da je samo nebo granica .
U ovom momentu postoje dva sistema od kojih jedan ima cenu od 70000 evra a drugi se predviđa oko 50000 ...ovaj drugi ima dimenziju 35x35x60 cm , dva zvučnika od 30 cm i jedan koaksijalac od 20 cm ....dinamika od 120 db i nekih 40 hz .
Ovu temu sam otvorio jer mislim da je budućnost reprodukcije niskih frekfencija u ovom sistemu , aktivnom basrefexu ......jedan DSP se može naći za manje od 100 evra .....i cena D klass pojačala više nije bauk , a dobar PRO bas košta makar upola kao neki navodno dobar bas zvučnik . Da sad ne licitiram sa cenama , ali za relativno malo para se može dobiti sasvim pristojan sistem koji rešava niz problema na niskim frekfencijama , uz to rešava i jedan od najvećih problema tog opsega , ogromne kutije koje su potrebne za korektno bas područje ......još samo da izbunarim informaciju šta su radili unutar kutija jer oba zvučnika dele istu zapreminu 'uz neke trikove ' ........da nije zlato sve što sija potvrđuje informacija da je korišćen aluminijum za konstrukciju , jer kako kažu klasična bi se raspala posle pet minuta .
Nisam stavljao nikakve sličice jer sam želeo da kao ideju predstavim ovo rešenje ......naravno ovo nije za one koji misle da DSP uopšte ne postoji i da operacionalna pojačala nisu korišćena kod muzike koji oni slušaju
Korišćenje pasivne mebrane ima svojih prednosti i svojih mana u odnosu na klasičan otvor ili rupu na kutiji .....kao pozitivna karakteristika se smatra filtriranje neželjenih frekfencija koje mogu da izađu kroz klasičan otvor i sve ostalo je poprilično negativno .....ali ako ta pasivna membrana dobije svoj magnet i postane običan zvučnik , situacija se menja iz korena .
Sad se opet vraćamo na ona tri klasična odziva , jedan DSP , dva pojačala i dva zvučnika .....od kojih jedan radi kao direkatan zvučnik , koji pošto je kutija kompresiona i nema onaj klasičan dip usled poništavanja u blizini rezonantne , onda mu se uz pomoć DSP-a on napravi veštački ......ovde sad ne treba posebno naglašavati da se takvom zvučniku koji je pod DSP-om može 'nategnuti ' bilo kakav odziv jer više zapremina ne igra ulogu .....u principu sa DSP se može ići prema dole sve dok se ili zvučnik ne raspadne ili crkne pojačalo

Drugi odziv ili odziv basrefelx otvora ili pasivne membrane sada preuzima drugi zvučnik sa drugim pojačalom i svojom polovinom DSP-a . E sada više ne postoji problem male ili velike rupe , kratka ili duga cev , sada se sa DSP-om može namestiti odziv kao po teoriji ili onakav da nema problema sa prostorijom , ili upravo onakav kakav se nama najviše sviđa . Po teoriji taj odziv koji ima oblik zvona u jednoj polovini je u fazi i sabira se sa direknim odzivom , dok je druga polovina u kontrafazi i zbog toga se i ima onaj pad prema dole ......dakle ovde se može vrlo jednostavno po osi frekfencija pomerati taj odziv i dobiti neograničeno veliki broj kombinacija zvuka . Granica je snaga pojačala i snaga zvučnika ....ako se koriste moderni PRO zvučnici i snažna D-class pojačala onda je jasno da je samo nebo granica .
U ovom momentu postoje dva sistema od kojih jedan ima cenu od 70000 evra a drugi se predviđa oko 50000 ...ovaj drugi ima dimenziju 35x35x60 cm , dva zvučnika od 30 cm i jedan koaksijalac od 20 cm ....dinamika od 120 db i nekih 40 hz .
Ovu temu sam otvorio jer mislim da je budućnost reprodukcije niskih frekfencija u ovom sistemu , aktivnom basrefexu ......jedan DSP se može naći za manje od 100 evra .....i cena D klass pojačala više nije bauk , a dobar PRO bas košta makar upola kao neki navodno dobar bas zvučnik . Da sad ne licitiram sa cenama , ali za relativno malo para se može dobiti sasvim pristojan sistem koji rešava niz problema na niskim frekfencijama , uz to rešava i jedan od najvećih problema tog opsega , ogromne kutije koje su potrebne za korektno bas područje ......još samo da izbunarim informaciju šta su radili unutar kutija jer oba zvučnika dele istu zapreminu 'uz neke trikove ' ........da nije zlato sve što sija potvrđuje informacija da je korišćen aluminijum za konstrukciju , jer kako kažu klasična bi se raspala posle pet minuta .
Nisam stavljao nikakve sličice jer sam želeo da kao ideju predstavim ovo rešenje ......naravno ovo nije za one koji misle da DSP uopšte ne postoji i da operacionalna pojačala nisu korišćena kod muzike koji oni slušaju