Sheraton 26-28.10 DIY ??

Ovdje možete objavljivati vaše radove

Re: Sheraton 26-28.10 DIY ??

PostPostao/la Edison » 01 stu 2012, 12:17

tom_hifi je napisao/la:To su Nimak kablovi.


Jel to plete onaj odbjegli fratar-plejboj? :lol:
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
Avatar
Edison
 
Postovi: 1180
Pridružen/a: 04 svi 2011, 21:32
Lokacija: Rijeka

Re: Sheraton 26-28.10 DIY ??

PostPostao/la tom_hifi » 01 stu 2012, 12:21

Edison je napisao/la:
tom_hifi je napisao/la:To su Nimak kablovi.


Jel to plete onaj odbjegli fratar-plejboj? :lol:


:lol: :lol: To plete hiawatta. ;)
Avatar
tom_hifi
 
Postovi: 2087
Pridružen/a: 16 kol 2011, 17:33
Lokacija: Oroslavje

Re: Sheraton 26-28.10 DIY ??

PostPostao/la harkonen » 01 stu 2012, 14:00

A možda je hiawatta - odbjegli fratar playboy?
No bez zezancije, prvo - fala na pohvalama za moje uređaje , a kablovi su proizvod hiawattine firme iz
New Cityška, koliko se moglo procijeniti (a na propuhu i uz otvoren tip slušalica nije baš lako) korektnog su transfera,
dakle, niski kapacitet, elektromagnetski zaštićeni i dobrih konektora. Cijene i detalje više pitati samog autora.
Ne sumnjam da i tom_hifi-jevi rade ok, no ove godine je hiawatta uskočio. Iduće je tomek na redu. Naravno ako hoće,
i naravno - ako bude iduće godine, jer ne zaboraviti, smak svijeta tek dolazi. Buaaaaaa...... :lol:
I'm too old for this s...
Avatar
harkonen
 
Postovi: 2195
Pridružen/a: 04 svi 2011, 14:27
Lokacija: Bjelovar

Re: Sheraton 26-28.10 DIY ??

PostPostao/la Roko » 01 stu 2012, 19:44

ilimzn je napisao/la:
baka je napisao/la:a oni zvučnici, koja je to koncepcija ? i ako može isto malo pobliže o njima.
Hvala


Zvucnici su posebna prica i zapravo kooperacija rada 4 osobe.
Cijeli projekt se zapravo bazira na uporabi back loaded kompresijskog horn drivera iz profesionale. Za one manje upoznate, radi se o srednejwtonskoj/visokotonskoj horni kod koje je izlaz sa zadnje strane 'kalote' membrane, dok sama kalota gleda u kompresijsku komoru. Zvucni val prolazi sa zadnje strane kalote kroz rupu u magnetskom sustavu u kojoj se nalaze fazni korektori, posebna struktura koncentricnih lijevkastih prolaza koji osiguravaju da signal sa svih dijelova kalote dolazi u grlo horne s jednakim kasnjenjem. S kontra strane magneta se onda nalazi grlo na koje se pricvrscuje sama truba.
U ovom konkretnom slucaju pocinje se od jednog vrlo pozntog JBL kompresijskog drivera, no od njega se koristi samo magnetski sustav s integriranim faznim korektorima. Kalota u pravom smislu nije kalota (jer nije dio kugle vec je slicnija krivulji poznatoj kao lancanice, samo u 3D izvedbi, koja osigurava jednoliku napetost membrane u svim tockama unatoc tome sto je tjerana silom na svom rubu) i izradjena je od legure aluminija, titana i magnezija. Cisto da dam neku predodzbu u odnosu na klasicni visokotonac: 'kalota' je promjera 10cm i izgleda doslovno zastrasujuce. Magnet ima promjer preko 20cm a cijela je magnetska struktura teska preko 13kg. Na stranu sa kalotom ide prosirena komora koja spusta donju granicnu frekvenciju drivera na ispod 400Hz, a naoprijed ide posebno projektirana truba koja koristi prednju plocu zvucnika kao ekstenziju. Komora je od mediapana a truba od lijevanog te naknadno tokarenog i plastificiranog aluminija. Poklopac komore je originalan jer su na njemu kontakti za signal, a unutra je naravno dodano i propisno dampiranje.
Takav driver ima poprilicno spektakularne karakteristike. Prenosni mu je opseg od 400Hz do 20kHz s kompenzacijama i osjetljivost je za te uvjete oko 105dB/1m1W. Bez kompenzacije faznih korektora driver je linearan od 400Hz do 10kHz s osjetljivoscu od nevjerojatnih 116dB/1m1W. Da stvar bude jos bolja, postoji i alternativna membrana koja moze posve linearno potjerati istu osjetljivost do preko 30kHz ali kosta po prilici kao cijela kutija :)
Inace, nemodificirana horna izdrzi bez problema snage reda 300W i 500W u piku, dvije su dovoljen za ozvuciti prosjecni stadion.
No, u uvjetima rada u konkretnoj kutiji, atenuacija je preko 20dB i driver radi s tako malom snagom da bi teoretski mogao raditi i bez skretnice - pri punoj snazi na basu, snaga na driveru je tek oko 1W. E tu sad dolazi do izrazaja rezon cijele koncepcije: driver radi s toliko malim snagama da je i na najvecim glasnocama u maksimalno linearnom podrucju minimalnog pomaka membrane, gdje su izoblicenja minimalna kao i bilo kakve druge nelinearnosti...
Naravno, to znaci da je jako tesko pronaci bas zvucnik na slicnoj razini. Ova konkretna jedinica ima promjer 36 cm, ogromni magnet, izuzetno mekan ovjes i jako laganu membranu za utu klasu zvucnika, svega 85 grama, te rezonantnu frekvenciju 21-22Hz, i efikasnost oko 95dB/1m1w. Ovakav zvucnik je najprikladniji za kompresijsku ili transmisijsku kutiju i upravo te dvije inacice su i izvedene - ona na sajmu je kompresija, koja radi takvih karakteristika ima pozamasan volumen. Donja granicna frekvencija na otvorenom je oko 35Hz sto u realnoj sobi daje priblizno potpun opseg od 20Hz do 20kHz.
Rezna frekvencija je na niskih 620Hz, efektivna karakteristika reza je LR2, iako je elektricki skretnica na prvi pogled 4. reda na basu i 3. na visokotoncu. Skretnica je dosta zahtjevna pa je tu zrtvovan koji dB osjetljivosti, tako da je realno osjetljivost u prosjeku oko 94dB/1m1w.
Poseban problem je ogromna atenuacija horne, koja bi u klasicnoj koncepciji skretnice rezultirala impedancijom zvucnika od cca 100 ohma u podrucju od cca 800Hz do oko 6kHz, sto bi rezultiralo izdizanju tog podrucja za 1-2dB kad bi se zvucnici tjerali tipicnim cijevnim pojacalom. Radi toga je atenuacija sasvim drugacije koncipirana a impedancija zvucnika je gotovo konstantnih 7-8 ohma osim na samom rezu gdje raste do oko 15 ohma, sto se inace jos uvijek moze smatrati atipicno malim porastom u odnosu na vecinu zvucnika.



Zanimljiv koncept i konstrukcija :hail:
Imam pitanjce. Obzirom da ne vidim problem u izdizanju 1-2dB u području od 800Hz-6kHz, pače, smatram ga gotovo poželjnim jer tu često (u nekim , ajmo tako uvjetno reć, "normalnim" dnevnim boravcima i sobama od nekih 25-40 m2) sama slušaonica "papa" dosta toga, (a situacija zna biti još zanimljivija sa raznim pojačalima, ali to je za neku drugu temu), zbog čega se išlo na tako strmu, oštru (24dB/okt) i zahtjevnu skretnicu na bass-u? Pogotovo obzirom na nizak rez (njega shvaćam), i uzevši u obzir da bi tzv. rane refleksije od bočnih zidova mogle dodatno izdignuti upravo bass područje za par dB. Ovako se, čini mi se, "papa" dosta korisnog signala u bassu. Ili se možda ipak odreći, uvjetno rečeno, "kompresije" pa ići na transmisiju i rezati još niže, na oko 400-500Hz.
neciviliziran, nekvalitetan i ne vidim dalje od nosa
Avatar
Roko
 
Postovi: 2084
Pridružen/a: 03 svi 2011, 23:10
Lokacija: Zadar

Re: Sheraton 26-28.10 DIY ??

PostPostao/la ilimzn » 01 stu 2012, 21:00

Razlika izmedju transmisije i kompresije nije u rezu prema hornu, to je prvenstveno diktirano onim sto se moglo kao akusticki rez izvuci iz horne.
Iako je skretnica na prvi pogled elektricki 4. reda, radi se zapravo o drugom redu s korekcijom akustickog reza. Kad bi se pogledale kaskadirane LC sekcije, vidjelo bi se da su rezne frekvencije sekcija sasvim 'rasparene' u odnosu na klasicni 4. reda filter bilo koje karakteristike. Razlog je taj sto sam bas ima uzdizanje karakteristike dosta blizu reza, tako da jos unutar podrucja preklapanja, gdje je odnos amplituda i faza vrlo kritican, rez basa degradira i dobiva se nesto slicno 'shelving filteru' sto jako pokvari fazni odziv oko reza.
Inace, kompresija je racunata na oko 35-36Hz F-3, fako da se uracunava tzv. room gain, a skretnica je ugodjena U SOBI dakle s nekim relativno tipicnim pozicioniranjem zvucnika, upravo radi problema ranih refleksija. Tipicna udaljenost od zida je oko 1m radi samih gabarita kutije sto smjesta valne duljine od interesa za reflektiranje na podrucje oko 350Hz, taman tamo gdje je baffle step compensation za szvucnik, zato se ovome i pristupilo tako ozbiljno. Osnovna je ideja vodilja bila rezati cak i noze ali nismo uspjeli postici dovoljno nisku donju granicnu frekvenciju horne, iako jos radimo na tome. Teoretski, moguce je istu tjerati cak bez skretnice ali kako sad stvari stoje karakteristika pada je nezgodna za ostvarenje komplementarne karakteristike u basu... no radi se jos na tome :)
Sto se tice izdizanja, pitanje je prvenstveno u karakteru zvuka i predvidljivosti istog. Kutija je podesena relativno flat s time da je gornji kraj mozda za oko 0.5dB dignut da se iskompenzira gusenje prostorije. To je dotjerano u realnim uvjetima nakon sto je postavljena osnova 'anechoic'. Problem je da spoj tipicnog cjevasa s visokim unutrasnjim otporom uzdigne to podrucje sto ce se itekako cuti kao promjena karaktera i tonaliteta ako je sve drugo poprilicno flat.
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Prethodna

Natrag na Vaši radovi

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.

cron