Pogodi tko sam...

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la ilimzn » 30 srp 2011, 12:51

Recimo to ovako - ulazem ipak neku racionalnu dozu truda u sve skupa jer bi jedini nacin da ispadne zaista kao NOS bila zamjena 30-ak posto sve kozmetike. To se jednostavno ne isplati, s obzirom da je ipak glavni adut zvuk a ne izgled. No, to nije razlog da izgled ne bude barem 8-9 od 10 ako je ikako moguce.
Iako je sadasnje stanje prednje ploce svjetlosnim godinama ispred originalnog, nije savrseno. Na zalost neka ostecenja bi zahtijevala brusenje toliko materijala da bi rezultat a konto skidanja najmanje ogrebotine, zapravo bio losiji nego s njima, jer vise ne bi sve skupa pasalo u jedan komad. Slicna prica s plasticnim okvirima za PP-metre i gumbe - nisu u savrsenom stanju, ima neravnina, no opet, skidanje materijala rezultira sasvim krivim finishem i potencijalno s vise problema nego sto se rijesilo. Tu ipak treba imati jednu dobru mjeru, i ne pretjerivati, jer s istjerivanjem maka na konac, ne samo da rastu troskovi i u materijalu i u novcu, vec i svaka greska predstavlja sve veci rizik, a zapravo sto god radis imas sansu samo jednom. Doduse, na eBay-u bi mnogi ovo nazvali 'near mint' :) Ja bih rekao da ce se vidjeti da je obnovljeno ali nece biti zamjerki na izvedbu.
Sto se prodaje tice... vjerojatno. Iskreno, volio bi jedan od jacih Sansui kompleta, no jednostavno nemam toliko mjesta a ni vremena za uzivanje u njima, pa je onda bolje da odu u dobre ruke. A jos kad bi vidjeli poveliku hrpu uredjaja koji me jos cekaju :) - zapravo, svi ce prije ili kasnije u ovu rubriku, jer uglavnom su to prilicno osebujni primjerci (Kenwood Supreme 600 + 600T tuner, Yamaha B2, Sony TA-E88B, TA-N88B, TA-N86B, TA-5650 u crnoj Wega izvedbi, ST-A7B, Pioneer M22, i vec spominjani Luxman L-530 - to su samo oni koji ostaju u kuci :) ).
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la Kale021 » 30 srp 2011, 13:37

Ko je samo jednom rastavio totalno ovakav uredjaj pa ga sastavio zna o kojem je poslu rijec, zato Ilimzn iskreno divljenje sa moje strane za ovaj refresh :clap:
Kazi mi kako nanosis boju u gravuru?
Kale021
 
Postovi: 270
Pridružen/a: 04 svi 2011, 06:26

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la Edison » 30 srp 2011, 13:44

ilimzn je napisao/la:Recimo to ovako - ulazem ipak neku racionalnu dozu truda u sve skupa...


I vremena, i novca, i znanja...
Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda!
Avatar
Edison
 
Postovi: 1180
Pridružen/a: 04 svi 2011, 21:32
Lokacija: Rijeka

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la ilimzn » 30 srp 2011, 18:31

Kale021 je napisao/la:Ko je samo jednom rastavio totalno ovakav uredjaj pa ga sastavio zna o kojem je poslu rijec, zato Ilimzn iskreno divljenje sa moje strane za ovaj refresh :clap:
Kazi mi kako nanosis boju u gravuru?


Zapravo, to je prilicno jednostavno, stavis par kapi na jednu stranu i povuces obicnom gumicom za brisanje preko slova. Cak je nekad jos lakse preci preko slova prstom, pogotovo ako je radi popravka povrsina blago neravna. Nakon par sekundi boja se vec pomalo susi i onda se s krpicom i MALO nitro rayredjivaca ociste ostaci okolo. Prije ovakvog popravka treba u potpunosti maknuti staru boju, nitrorayredjivac je otapa potpuno. Za svaku sigurnost plasticne dijelove treba takodje prije maknuti s prednje ploce da ih nitro ne osteti.
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la Kale021 » 30 srp 2011, 19:42

ilimzn je napisao/la:Zapravo, to je prilicno jednostavno, stavis par kapi na jednu stranu i povuces obicnom gumicom za brisanje preko slova. Cak je nekad jos lakse preci preko slova prstom, pogotovo ako je radi popravka povrsina blago neravna. Nakon par sekundi boja se vec pomalo susi i onda se s krpicom i MALO nitro rayredjivaca ociste ostaci okolo. Prije ovakvog popravka treba u potpunosti maknuti staru boju, nitrorayredjivac je otapa potpuno. Za svaku sigurnost plasticne dijelove treba takodje prije maknuti s prednje ploce da ih nitro ne osteti.

Ko bi rekao da je tako jednostavno :mrgreen: zahvaljujem za info! A sto se tice nitra, znam da je agresivan, i zato ga koristim kao zadnju variantu (kao npr. za skidanje one ljepljive smjese na pokazivacu frekvencije na Sansui TUX1 sto sam ga nedavno radio)
Kale021
 
Postovi: 270
Pridružen/a: 04 svi 2011, 06:26

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la ilimzn » 07 kol 2011, 18:32

Evo, jos se nesto posla napravilo, pa je red da se sve skupa i dokumentira...

Nakon sto su hladila nakon ponovnog eloksiranja izgledom kao nova, ociscene su plocice koje dodju na njih. Nisam to uslikao, ali za to j epotrebno podnozja za TO-3 tranzistore skinuti s ploce, odstraniti dotrajalu ljepljivu traku koju su stavili izmedju njih i ploce da se prilikom strojnog lemljenja ne zaleme kontakti, podnozja temeljito odmastiti, oprati u kadici, i sve skupa ponovno zalemiti. Uz to su zamijenjeni i originalni serijski otpori u bazama. Ovdje umjesto originalnih 'fusible resistors' stavljam kvalitetniji metal-film. Naime, fusible-i se vole rastaliti 'do pola' nakon cega slijede razne cudne pojave, mjerenjem se obicno vidi povecan otpor. Njihova je uloga ionako da po mogucnosti zastite dijelove na driver ploci, iako se ta 'zastita' zapravo prvenstveno odnosi na sacuvanje vodova na ploci - moglo bi se reci, neka vrsta zastite od pozara. Danasnji metal-film otpori mogu sasvim dobro zamijeniti starije tipove osiguraca-otpora, koristeni su zato jer se za razliku od karbon-film otpora ne mogu zapaliti. Moderni metal-film otpori su na isti nacin samogasivi, i odlaze u prekid bez gorenja. Buduci da je pojacalo u meni datom stanju imalo mjesavinu svakojakih tranzistora, bilo je za pretpostaviti da su mijenjani vise puta, a i mjerenje originalnih serijskih otpora j epokazalo da neki odstupaju u vrijednosti. Zato su svi zamijenjeni. Za divno cudo, svi emiterski otpori su i dalje originalni, i tocnih vrijednosti!
Evo kako izgleda kompletirani izlazni modul:

BA2000_60.JPG

BA2000_61.JPG


Buduci da je NOS izlaze prakticki nemoguce nabaviti, eventualno bi se mogli zamijeniti nekim od njihovih naslijednika, no na zalost i te je vrlo tesko nabaviti, a i skupi su. Umjesto toga sam ovdje isao na najlogicniju zamjenu, koja je jos k tome znacajno robusnija, tako da dva para MJ15022/23 ovdje rade posao jednak tri para originalnih tranzistora, i to s dodatnim faktorom sigurnosti.
Na slikama se ne vidi stanje od prije, kao ni neki suptilniji popravci koji se prvenstveno ticu ozicenja. Naime, radi toga sto je uredjaj u racku ispod ovog pojacala gorio, neki su vodici mjestimicno osteceni - izolacija izgleda kao da je nagrizena. Zanimljivo je da se to dogodilo i sa originalnim staklo-silikon buzirom kojim su bili izolirani izvodi termistora za zastitu od pregrijavanja. Srecom, uspio sam naci buzir prakticki jednak originalu, pa su tako oba termistora dobila novu izolaciju izvoda...

BA2000_62.JPG


Nakon nesto uredjivanja zicane forme, oba izlazna modula su provizorno stavljena na svoje mjesto na sasiji, da se vidi pase li sve kako treba. Na slici se vide 'spirale' za drzanje zica u formi. Ovdje sam ih koristio jer je vise dijelova zicane forme inace provuceno kroz PVC buzir, koji je sav trebalo odstraniti jer je bio stvrdnut radi pregrijavanja ili nagoren. Buduci da se pokazalo poprilicno tesko naci cak i samo par vrsta staklo-silikon buzira, a nisam htio koristiti termo-buzir, radije sam uzeo ovakve poliolefinske spirale, koje se odlicno prilagodjavaju svakojakim zicama i formama:

BA2000_63.JPG

BA2000_64.JPG
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la ilimzn » 07 kol 2011, 18:52

Evo i slijedecih par koraka.
Iako izgleda kao da je puno posla, revizija ploce pomocnog ispravljaca, zastite i soft-start-a nije prevelik zalogaj. Svodi se na zamjenu svih elektrolita, temeljito ciscenje releja, te prelemljivanje i ciscenje cijele ploce. I ovdje je trebalo pazljivo provjeriti sve dijelove zicane forme, srecom, donja ploca vecim dijelom zatvara prostor gdje se nalazi ova plocica, tako da nije trebalo raditi nikakve zahvate na zicanoj formi.
Ovdje nisu koristeni nikakvi posebni elektrolitski kondenzatori, kao sto nisu niti u originalu. Ljudi koji su projektirali pojacalo su vrlo dobro znali princip 'zadnji je kondenzator najbitniji' kad se tice napajanja - driver ploca ima vlastiti lokalni decoupling, i tu se ne stedi na kondenzatorima. Izmedju ispravljaca i driver ploce su u seriju otpori. Ipak, radi poboljsanja stabilnosti su na izlaz stacljene kvalitetne Elne. Ostali su izvori tu za svrhe zastite i napajanja PP-metara. tu nema nikakve potrebe za posebnim elektrolitima - klasicni elektroliti za 105 stupnjeva s imenom ce odraditi posao vise nego dobro. Kao i uvijek, znacajno smanjene dimenzije u odnosu na elektrolite od prije 30+ gpdina, mogu stvarati probleme, no ovdje ih nije bilo previse - evo ploce nakon revizije, spremne za ugradnju:

BA2000_70.JPG


Plocica s ulaznim atenuatorima i elektronikom PP-metara je zacudo nesto veci problem, radi potenciometara i prekidaca. Sve je to na kraju zavrsilo u ultrazvucnoj kadi, i to vise puta. Nakon toga, ispuhavanje, kontakt spray, razrada, ponovno ciscenje i plavi kontakt. Naravno, svi elektroliti idu novi, tu pogotovo nema potrebe za nekakvom ekstravagancijom.
Na ovoj ploci je bilo nekakvog krpanja, radi cega je trebalo obnoviti dijelove zicane forme. Jedan dio je na neki nacin stradao slicno kao i zice na izlaznim modulima - dio izolacije izgleda kao da je izgrizen. Uz to, potenziometri, prekidaci, spojna mjesta zica i svi konektori su naknadno rucno lemljeni, i to jako lose. Ploca je zato kompletno prelemljena, naravno nakon obaveznog ciscenja.
Evo kako izgleda kad je sve spremno za refresh - na slici je sve oprano i ocisceno, stari elektroliti su skinuti, potenciometri i prekidaci su vec prosli kroz 'wellness' tretman :) i sad slijedi lemljenje svega na kup, prelemljivanje ostalih lemnih mjesta i na kraju ciscenje ploce:

BA2000_71.JPG


Ovdje je sve to vec gotovo, i ploca je spremna za ugradnju:

BA2000_72.JPG


NIsam uslikao ulaznu plocicu, to je minijaturna ploca s dva cinch konektora i spojem na koaksijalni kabel - i ona je prosla kroz ultrazvucnu kadu, a zicana forma je preslozena nakon sto je uklonjen stari buzir. Sve skupa prilicno brzo ide na sasiju, ne treba ni 15-ak minuta. S druge strane, organiziranje zica nazad u spiralne drzace je posao koji zahtijeva znacajno vise vremena. Jos jedan detalj koji nije uslikan je zvjezdiste masa. Ovdje je to komad metala savinut u dvokraki kontakt koji se pricvrscuje jednim od vijaka koji drze izlazni modul. Nakon kompletnog rastavljanja, treba i malo razmisljanja oko organizacije zicane forme - sve je zapravo vrlo logicno, kad jednom shvatis kako ide :) no drzaci zice i otvori u sasiji su jako dobar putokaz. Rezultat izgleda ovako:

BA2000_75.JPG


Ovdje jos nedostaje ozicenje prema konektoru za zvucnike i ozicenje mreznog napajanja. I jedno i drugo je bilo poprilicno izmesareno u originalu i manje-vise ce biti posve zamijenjeno novim zicama. No, odozgora sve skupa vec poprima formu kompletiranog pojacala - na prednjoj ploci nedostaju samo PP-metri i prekidac napajanja, a driver ploca, cija ce revizija biti najkompliciranija, se iz ovog kuta ionako ne vidi pod svojim poklopcem... aktualno stanje gledano odozgo:

BA2000_73.JPG

BA2000_74.JPG
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la Gilhooley » 09 kol 2011, 12:46

Pa da si bogati samo slikao ovo sve - to bi bilo pola dana !!!

No kako bilo, majstorski uradak, nema sto...a i napajačke kondove sam prepoznao s početka priče, tko bi rekao da su OK...?

No na kraju svega duguješ nam prijenos vlastitog utiska zvučne slike i zadnje fotografije kako to izgleda po danu, ali bogami - po mraku. :lol:

Stoga pozdrav i samo naprijed,

Gilhooley
Haba, haba, haba...
Avatar
Gilhooley
 
Postovi: 173
Pridružen/a: 10 srp 2011, 22:11
Lokacija: Zagreb

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la Kale021 » 09 kol 2011, 17:37

ilimzn je napisao/la:.... potenciometri i prekidaci su vec prosli kroz 'wellness' tretman :).....


Ma kazi mi kad potenciometre kupas u kadici, i kada ih tretiras sa kontakt sprejevima, kako sprijecis da te tekucine ne ociste onu mast oko osovine potenciometra, koja daje potenciometru potrebitu otpornost na vrtnju... naime dosta sam cesto nailazio na uredjaje koji su imali potenciometre sa opranom tom masti, i potenciometr je elektricki bio OK, ispravan, ali se vrlo lako okretao davajuci osjecaj istrosenosti radi toga. Ja uspjevan sacuvati tu mast, ali zaista uz ogromnu dozu opreznosti da ne pretjeram sa doziranjem tekucina za ciscenje.

I jos nesto; ma vidim da si naveo da nisi isao na neke specijalne kondenzatore, jer za to nema potrebe, na koje si to kondezatore mislio?
Naime ja Nichicon MUSE ili ELNA Silmic koristim bas zato sto su velicinom istovjetni starim, pa nema potrebe za adaptacijom niti nogica kondenzatora, a niti stampane plocice, a plus toga po meni, nisu kategorija specijalnih. Po meni su specijalni tipa black gate i sl... Panasonic FC bas izbjegavam koristiti iz tih razloga sto su dosta manji (ne osporavam njihovu kvalitetu), pa je uvijek potrebito nesto adaptirati, ili njih same ili plocicu.
Kale021
 
Postovi: 270
Pridružen/a: 04 svi 2011, 06:26

Re: Pogodi tko sam...

PostPostao/la ilimzn » 10 kol 2011, 12:34

Kale021 je napisao/la:
ilimzn je napisao/la:.... potenciometri i prekidaci su vec prosli kroz 'wellness' tretman :).....


Ma kazi mi kad potenciometre kupas u kadici, i kada ih tretiras sa kontakt sprejevima, kako sprijecis da te tekucine ne ociste onu mast oko osovine potenciometra, koja daje potenciometru potrebitu otpornost na vrtnju... naime dosta sam cesto nailazio na uredjaje koji su imali potenciometre sa opranom tom masti, i potenciometr je elektricki bio OK, ispravan, ali se vrlo lako okretao davajuci osjecaj istrosenosti radi toga. Ja uspjevan sacuvati tu mast, ali zaista uz ogromnu dozu opreznosti da ne pretjeram sa doziranjem tekucina za ciscenje.


Ciscenje ide u destiliranoj vodi s detergentom, i to tako da stavim pot da osivina viri van iz tekucine vecim dijelom. Kontakt spray u minimalnim kolicinama... a zatim se ponavlja ako se vidi da nije jos dobro. Ispiranje kontakta ako je potrebno ide izopropilom, tocnije vjerojatno jos laksim alkoholom, to je onaj Kontakt LR s kojim se inace skida kalofonij nakon lemljenja. Treba biti dosta pazljiv i paziti kamo curi van.

I jos nesto; ma vidim da si naveo da nisi isao na neke specijalne kondenzatore, jer za to nema potrebe, na koje si to kondezatore mislio?
Naime ja Nichicon MUSE ili ELNA Silmic koristim bas zato sto su velicinom istovjetni starim, pa nema potrebe za adaptacijom niti nogica kondenzatora, a niti stampane plocice, a plus toga po meni, nisu kategorija specijalnih. Po meni su specijalni tipa black gate i sl... Panasonic FC bas izbjegavam koristiti iz tih razloga sto su dosta manji (ne osporavam njihovu kvalitetu), pa je uvijek potrebito nesto adaptirati, ili njih same ili plocicu.


Prvo da stavim jednu ogradu, uz navedeno postoje dodatni kriteriji kad se tice elektrolita u napajanjima izlaznih stupnjeva, tu ima jos dodatnih zahtjeva koji cesto znacajno suzavaju izbor.

Hah, sad cu tu bit kontroverzan - najobicniji Jamicon je OK, i njih nakon sad vec visegodisnjih iskustava bez problema svrstavam u kondenzatore s imenom. Naravno, ne bilo koje. I oni imaju par raznih serija kondova. Imam tu srecu da ih rabimo na poslu za neke dosta zahtjevne stvari pa po toj liniji dodjem do toga tko ima kakvih i gdje. TM serija se pokazala odlicna tamo fdje su mali DC naponi na kondu, i generalno ima vece dimenzije u odnosu na standardne kondenzatore istih kapaciteta. TK serija odlicno radi u napajanjima i kao 'general purpose' elektrolit, po raznim DC zastitama, kasnjenjima i sl. Tako gdje je potrebna minimalna unutrasnja impedancija kondenzatora, ali je osigurano uvijek DC napon, npr u blokadama kojekakvih referenci, zener dioda i sl, i na nekim mjestima gdje sluze kao DC blok preko otpora koji odredjuju staticke uvjete rada, npr. u stabilizatorima napona, odlicnima su se pokazali Yageo SC low-ESR-i. Inace s Low ESR za te svrhe imam dosta losa iskustva kad kroz njih idu audio-struje (sto nije cudno, jednom sam nesto o tome i pisao), tako da ih na tim mjestima nisam jos isprobao. Tu treba reci da nije svaki low ESR los kao audio-elektrolit, ali su sanse vece da ce bolje raditi najobicniji no-name, low-ESR elektroliti daju vece prioritete zahtjevima koji imaju ponekad lose popratne pojave za audio svrhe. Jos jedan proizvodjac koji se pokazao odlicnim za posebne potrebe je CapXon, imaju seriju elektrolita za ekstremne uvjete deklariranu na 125 stupnjeva celzijusa, koja se pokazala odlicnom za lokalni decopler (dakle DC napon na njemu obavezan), ali je izbor vrlo limitiran. I Jamicon ima vise Low ESR serija koje odlicno rade taj i neke druge poslove ali je izbor jos vise limitiran, i treba ih posebno narucivati, no ako vec idemo narucivati onda je izbor ionako puno siri.
Za ostale svrhe (sto uglavnom ukljucuje drugacije zahtjeve koji se vise odnose na uvjete rada s audio frekvencijama) ide Elna CEx familija, koju su uglavnom i koristili u originalu, ali su moderne verzije puno manje od originala. Ovdje je opet pitanje pragmatizma - cesto za manje elektrolite i u originalu formiraju izvode, jer je geometrije stampe kod starih uredjaja dosta gruba, pa onda fizicke dimenzije (osim mozda estetski) nisu neka velika prepreka. Tu se radi kompromis, obicno tako da uzmem elektrolite za bitno vece radne napone, sto vrlo cesto ima druge pozitivne poslijedice - primjerice, ne pada mi na pamet staviti elektrolit tipa 220uF/6.3V umjesto originalnog istog takvog. Niskonaponski elektroliti imaju i vece struje curenja, a original je s tim naponom stavljen samo zato jer je bio 'dovoljno malen' da stane (navodnici jer to znaci da je zapravo dosta velik za danasnje pojmove). Umjesto njega danas ide cesto 16, 35 pa i 63V. Pogled na tabelu tan delta cesto pokazuje znacajno bolje karakteristike u odredjenom dijapazonu napona, i onda ciljem na taj - to ujedno najcesce i rijesi problem velicine. Mjesto gdje cu raije staviti noviji manji elektrolit bez izuzetka, makar zahtijevalo cuda s montazom, su plocice koje su dosta nagurane pa elektroliti ispadnu blizu drugih elemenata koji se zagrijavaju. Ovdje bez izuzetka odstupam od originala. Cak je bilo slucajeva da sam namjerno stavio povecani kapacitet (naravno ako aplikacija to dozvoljava), da se kompenzira starenje, jer u nekim slucajevima se zagrijavanje radi orijentacije elemenata i stampe ne moze izbjeci.
Tamo gdje je stvarno kriza - npr. u AU-2000 postoji jedno takvo mjesto, ide neki od specijalista - Muse, Cerafine, Silmic. Nisu niti oni po karakteru isti, i ovisi gdje se stavljaju, no zajednicko svim takvim specijalistima su poboljsane performanse pri malim ili nikakvim DC naponima na kondenzatoru, kao i u odnosu na DC komponentu, prilicno velika AC komponenta. Ako je kondenzator dovoljno malog kapaciteta, stavljam foliju, ili, u slucaju da sam imao srece naci, bipolarac (uglavnom neki od Elna xBP serije). Dobar primjer su 3.3uF kapaciteti koje Sansui jako voli koristiti, a nisu tipicno nabavljivi.
Osim toga imam i nesto Panasonic HFS, LPW serije, koja nekad idealno 'legne'.
Bipolarni elektrolit simuliran s dva antiserijski spojena elektrolita bez pardona skidam i stavljam ili foliju ili bipolarac, a bome u nekim slucajevima, kad je jasno da postoji stalni DC prednapon, obicni elektrolit s korektnom polarizacijom. Original cu tu ostaviti samo onda kad zaista nema sanse da stavim bilo sto od prethodno navedenog.

Problemi nastupaju kad se ne moze naci ni original niti ista dovoljno slicno. Osim iskustva i razumijevanja topologije koje je potrebno da bi se uopce moglo zakljuciti sto se od nekog kondenzatora na datom mjestu zahtijeva i ocekuje (ili, moglo bi se reci, sto mu je najbitniji parametar), ovdje je potrebno i iskustvo iz nebrojenih slucajeva, kako se to narodski kaze, pretvaranja dre*a u putar - razni trikovi kako s onim sto imas, dobiti ono sto trebas:
Povecanje kapaciteta - na mnogo mjesta je stavljen kapacitet koji je stao bilo u budzet prostora ili novaca. Premda su procesi u elektrolitima vrlo kompleksni i pri proizvodnji istih stvari cesto lako predju s znanosti na umjetnost, neke su stvari o ponasanju kondenzatora poznate i mogu se iskoristiti bas prilikom refresha. Jedna od njih je izoblicenje koje nastaje kad se na elektrolitu pojavi znacajna fluktuacija DC kompinente, tj. veca AC komponenta, sto je najcesci slucaj kod veznih i filterskih kondenzatora, proracunatih za neki f(donji). Teoretski, svi bi mi tu htjeli 'beskonacne' kondenzatore i rad od DC-a (ili blizu). U praksi je to nemoguce a ponekad i nepozeljno, pa je tu uvijek neki kompromis. Povecanje kapaciteta snizuje Fdonju, a s obzirom da s novim elektrolitima ima mjesta za velike kapacitete, to nagurava pojavu izoblicenja daleko ispod audio spektra, i efektivno poboljsava karakteristike u audio spektru - do neke granice, kada interni ESR ili ESL postane prevelik (ali za to postoji tweak!). Drugim rijecima, zato jer dimenzije dozvoljavaju, imamo 'sire polje' za kompromis, cesto vise nego dovoljno da se izvucemo s sasvim standardnim dijelovima. Napajanja, filteri, DC-bypassi su odlicni kandidati. Jos jedno mjesto je DC blok NPV mreze pojacala (oprez s strujama curenja koje se povecavaju s kapacitetom i smanjivanjem dozvoljenog radnog napona, te orijentacijom!).
Bypass folijskim kondom - o tome se vec puno pricalo i pisalo. 'Limit' tome je naravno zamjena samog elektrolita folijskim kondom. I teoretski i prakticno to je uvijek bolje rijesenje, no ako je original bio kompromisno rijesenje, a odredio je sonicni karakter uredjaja, onda rezultat postaje pitanje ukusa korisnika. Iako je tehnicki ispravnije staviti foliju, rezultat moze biti nesto sto ne legne sonicno, u odnosu na original. No, isto tako, moze samo jos dodatno rafinirati performanse - dakle, oprez. S druge strane, imamo situaciju gdje se veliki kapacitet (najcesce elektrolitski kondenzator) bypassira komparativno puno manjim folijskim kondenzatorom. Moje je iskustvo da (uz odabir pravog bypass-a, dakle neinduktivno, low-K) rezultat nikad nije losiji od samog elektrolita, a cesto je (iznenadjujuce) drastcino bolji.
Tantal kondenzatori: kad se ne moze naci nista slicno originalu, nije zgorega probati tantal. Tu treba biti oprezan, DC prednapon na njima je obavezan, i na zalost sto se tocno dobije (koji proizvodjac i konstrukcija) zna biti lutrija, no ponekad nema druge - ovo je recimo cesto kod starijih Yamaha. Iskustvo je pokazalo da tzv. mokri tantal (tipicno aksijalni s metalnim kucistem) uvijek odlicno radi.

Iz svega ovoga bi trebalo biti jasno da u slucaju kad se mora 'krpati' s onim sto se da nabaviti (sto je obrnut slucaj od lagera s necim tipa Muse za sto se zna da je odlican univerzalac i da neces fulati cak i ako ga stavis svugdje bez puno razmisljanja), treba potrositi poprilicno vremena nad shemom, i s razumijevanjem odluciti sto se na kojem mjestu zapravo od datog elektrolita ocekuje da radi, i onda 'pripasati' iz izbora koji se ima. Pilot projekt za taj princip mi je bio jedan AU-D9, trebalo mu je cca 14 dana da do kraja 'sjedne' ali zvuci odlicno. Pri tome treba imati na umu da je AU-D9 direktno vezan tako da nigdje nema elektrolita direkt na putu signala, vec su svi s DC naponom na sebi. Opet, jedno iskustvo - odlican pokazatelj kamo stvari idu kad se tice 'sjedanja' novih elektrolita, je slusanje na malim glasnocama. Tipicno ce inicijalno to biti dosta 'mutno' a vrlo brzo se svuk procisti i nakon toga je daljnje poboljsanje obrnuta eksponencijala, sve polakse ali i dalje se cuje neko poboljsanje. Ide li to kamo treba bi trebalo vec postati jasno u prvih 24 sata rada. Naravno, pretpostavljam da je uredjaj uopce kao takav sposoban za kvalitetnu reprodukciju, no to se kod neceg u sto se isplati ulagati toliko vremena i truda, u startu ocekuje. Ujedno, taj pokazatelj vodi prema eventualnim dodatnim tweakovima u smislu navedenom gore, kad nemamo na izbor komponntu dovoljno slicnu originalnoj - uredjaj se inicijalno dovede u posve funkcionalno stanje, a onda slijedi procjena, koliko smo se priblizili originalu. Naravno, ovdje ne racunam one slucajeve gdje se bas od strane vlasnika trazio tweak, no moram reci da ja takve zahtjeve ne uzimam bez razmisljanja (tim vise sto nema garancija da ce tweakanje uspjeti koliko god bilo kvalitetno izvedeno). Neki od tih retro-uredjaja su i danas reference, i u najmanju ruku stepenice prema kasnijim poboljsanim rijesenjima, i smatram da ne treba s njima traziti kruha povrh pogace, njihova je stvarna vrijednost upravo u tome kakvi su bili u originalu.
ilimzn
Iron Man
 
Postovi: 979
Pridružen/a: 05 svi 2011, 13:39

PrethodnaSljedeća

Natrag na Refresh starih uređaja

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 2 gostiju.

cron