zendra je napisao/la:fala puno ilimzn! trafo je motan na 2x28, 800VA. srednji izvod mogu razmotati pa složiti 28+28v.
trenutno je spojeno 28-0-28 sa sredisnjim izvodom, cije zice su zalemljene samo 1 cm na vrhu, a ja to mogu odrezati i napraviti kompletni dupli sekundar?
imam u vidu soft start sa termistorom i relejem, napravio sam u starom alephu 3 i funkcionira. tamo imam 8x 22.000, kombinirano u filter C-L-C.
Ako imas mogucnost odvajanja sekundara, obavezno je iskoristi, bez odvajanja shema s dva greca ionako ne radi!!!
Evo ti u nstavku jos jedan prijedlog kako dobiti potreban prostor u kutiji bez puno muke:
Dakle, za pocetak izrezi dno ispod rebara hladila, treba ti svaka povrsina hladila koju mozes izvuci, nema smisla zatvoriti put zraku. Rebra NE moraju biti otvorena sa svih strana, dovoljno je ispod i iznad - time se stvara 'dimnjak' koji cak moze i donekle poboljsati efikasnost rebara. Nacrtao sam samo primjer zatvorenog prostora izmedju prednjih i zadnjih rebara, ostalo ces lako zakljuciti sam, dakle niakkvo skracivanje prednje i zadnje strane nije potrebno, premda nece ni skoditi ali u odnosu na samo otvaranje donej i gornje ploce to ce mozda doprinjeti 10%. Pogotovo nema smisla izrezivanje rebara, dapace, to bi imalo vise stete nego koristi...
Nadalje, ekstruziju za vijke za montazu mozes iskoristiti kao sinu za nosac plocice ili zavojnice, vidi okomite crte koje sam docrtao u hladila.
Za zadnju stranu bi bolje pasalo nesto tipa vitroplast ili sl, dakle termostabilni izolator, na kojeg odstojnicima stavis plocice, a izbusis rupe za vodove prema MOSFET-ima. Vrlo bitno: na plocici su stavljeni serijski otpori u G vodove MOSFETa. Njih trebas staviti na same tranzistore a ne na plocicu, dakle na plocici stavi kratkospojnik, a tranzistore nemoj spajati diorektno zicama nego izrezi komadic univerzalne stampe ili SL, zalemi tranzistore na njih skupa s otpornicima u G vodovima, i onda povuci zice prema glavnoj plocici.
Za prednju stranu bi bolje pasalo nesto tipa aluminij. Tu mozes onda i staviti greceve skupa sa zavojnicama. Aluminij je blago dijamagnetican i nece biti bas neki savrseni oklop ali od svih dijelova sklopa izlazni MOSFET-i bi trebali biti namanje osjetljivi na elektromagnetske smetnje. Ako to nije dovoljno, komad celicnog lima izmedju zavojnice i aluminijskog nosaca ce odraditi stvar. Nekoliko rupa i vezice bi trebale biti dovoljne kao drzaci zavojnice. komad vitroplasta izmedju zavojnice i limova je dobra ideja.
Ovakva modifikacija bi ti trebala gotovo posve osloboditi centralni prostor izmedju hladila. To iskoristi da lijepo razmaknes trafo i elektrolite kako b i se sve skupa moglo dobro provjetravati. Donja i gornja ploca moraju obavezno biti perforirane - ako negdje treba izlaziti topli zrak, uvijek mroa postojati i ulaz za hladni, inace ce se sve skupa lijepo ukuhati bez obzira na hiljadu rupa na gornjoj ploci. Mislim da se vrijedi jos malo potruditi s tom limarijom pa da sve skupa bude stvarno izvedeno kako spada.
Sto se tice CLCRC izpravljanja, kao sto sam rekao, svaka strana (+, -) se slaze odvojeno i masa se spaja s kraja zadnje grupe kondenzatora u centralnu tocku, dakle tek na kraju. Ovakvim odvojenim spajanjem nema ostatka struje punjenja elektrolita (kroz greceve) u masi, sto je za pojacalo u klasi A koje stalno radi s maksimalnom strujom, izuzetno vazno. Iznos otpora ce ispasti vrlo nizak, najbolje ga je izvesti kao ise otpornika od 5W zicanih, u paralelu. Tocne vrijednosti se mogu do mile volje isprobavati programom PSUD, za kojeg ti svakako preporucujem da ga downloadiras i poigras se s njime.