elvis je napisao/la:Pogledao sam malo kako to Martin Logan radi na svom CLX modelu, jedinom ESL FR-u, te naletih na DualForce "patent". Naime oni za esl bass modul koriste dvije membrane i tri staora. U biti na prvi pogled ništa komplicirano i sve bi bilo OK da se odmah nije pojavilo pitanje kako na tri statora dovesti AC signal. Koliko je sve jasno sa dva statora toliko nije jasno kako to napraviti sa tri. Da li netko ima nekakvu ideju... ? da li su membrane u fazi ili kontrafazi (naizgled glupo pitanje, no ipak nije)... ?
Ideja je zapravo prilično stara i temelji se na jednom prastarom patentu (čini mi se iz šezdesetih) koji je negdje osamdesetih prihvatio i implementirao Sony u SS-R10 zvučniku. Dvostruke dijafragme rade u kontrafazi u dipolnom principu rada, cilj je da se dijelom poništavajući niske frekve u međudjelovanju membrana, spriječi okretanje faze stražnjeg vala u trenutku kad se odbije o stražnji zid i dođe do uha slušatelja u kontrafazi. ML tvrdi da se na taj način praktično ispravljaju faze i da zvučni valovi dolaze fazno usklađeni (čak i malo pojačani) do uha slušatelja. Kod viših frekvi to i nije od nekog posebnog značaja, no kod nižih bi moglo biti zanimljivo rješenje. Na taj način, pojačavajući samu silu zvučnog vala, postiže se koliko toliko prihvatljiva veličina samih bass panela a da se ne gubi na njihovoj brzini. Ako ostane mylara mogli bi se probat poigrat s tim patentom. Statore možda treba malo više razmaknuti, i možda još malo zategnuti mylar, a ostale dimenzije bi mogle ostat slične.