tomi77 je napisao/la:Pozdrav,
hvala na informacijama i isprike na tonu mog posta, svako može imati ne baš najbolji dan

.
Dakle, za sada bih isključio greške u kaskadi (prekontrolirani su elementi pojedinačno, kondenzatori zamijenjeni (i oni koji su bili OK), oštećeni vodovi nadomješteni žicom (vizualno nije najbolje riješenje, ali na ovoj poziciji ne vidi to kao nedostatak).
Sad kad su i trafoi skompletirani (čekam još jednog, valjda je danas tu), išao bih probati zadnji element - membranu (prije spajanja svega natrag). Iako, moram još otpornike testirati, eto to nisam, vizualno su se učinili ok.
E sad, kako membrana nema oštećenja, mislio sam da izmjerim vodljivost iste.
Način i rezultati mjerenja su predmet mog upita. Instrument za mjerenje većih vrijednosti imam (taman nabavio neki adapter za njega, budući da je namijenjen radu na baterije, a pri mjerenjima vodljivosti pri naponima od par kV ne traju baš dugo), samo bi htio potvrditi:
a) da li uzesti dvije točke, udaljene X (1 cm, 10 cm..) i mjerenje ponoviti na 3 mjesta na membrani i usporediti vrijednosti (i što zapravo očekivati? Što bi bio poželjan raspon, te pri kojim uvjetima?)
b) mjeriti od jednog do drugog kraja membrane, po dužini (pitanje da li je uopće izvedivo, a da li bi to išta značilo
c) zapravo isto kao kod a) samo nije važno koji sam rezultat dobio (u smislu iznosa) već da je važno da je na oba zvučnika približno jednak rezultat?
Sad kad gledam sliku sa zadnjeg posta, morat ću revidirat mišljenje da mi je elektronika kompletna, budući da u donjem desnom uglu postoji nešto što sliču na Graetz, a (nije mi sad pri ruci), a moje (naponske) žice su zalemljene direktno na board.
Popodne ću ih uzesti u ruku.
Hvala,
tomislav
a) da li uzesti dvije točke, udaljene X (1 cm, 10 cm..) i mjerenje ponoviti na 3 mjesta na membrani i usporediti vrijednosti (i što zapravo očekivati? Što bi bio poželjan raspon, te pri kojim uvjetima?)
U biti moguće je mjeriti na više načina, no najčešći je da su stave sva novčića od recimo 10 lipa na membranu, na razdaljinu od 1" tj. 2,5 cm i i onda sa gigaohm-metrom mjeriš. To su mjerenja sa 500 i 1000V tako da treba biti oprezan. Moguće vrijednosti izmjerenog otpra su od 10 na 10 do 10 na 14 ohma, no ja se sa tim ne bi zamarao koliko je točan otpor, to je relativno i teoretski ovisi i o vlazi koja je trenutno u zraku prostorije u kojoj mjeriš, važno je da detektiraš da površina membrane ipak ima uvjetno rečeno vodljivost tj. da konduktivni sloj nije u potpunosti vremenom nestao. Nekada se konduktivni sloj nanosi samo na jednu stranu membrane (u pravili), a nekada i na obje. Pitanje je kako je to Audiostatic napravio, a ako je samo jedna strana, onda imaš mali dvokorak, imaš 50% šanse da iz prve pogodiš na kojij strani je konduktivni sloj a na kojoj ne

. Znači ako ništa ne mjeriš na jednoj strani, nema brige, isti postupak ponavljaš na drugoj strani. Ne znam kako ćeš progurati novčiće na membranu, nadam se da ta izolitana žica statsora to dozvoljava. Nikako nemoj sa instrumentom tj. "ticalima" ići direktno na membranu, zicer ćeš je probiti i eto belaja.
Kod mene je sa crnim mylarom površinski otpor na jednom incu oko 2000 M, tj. samo 2G, premalo za ESL, teoretski lako mi statika odleprša kada je ESL ugašen, no srećom i brzo se vrati čim uključim napon.
Drugo što moraš provjeriti je da li je OK bakrena folija koja na oslojenu stranu membrane dovodi visoki napon biasa (uglavnom je to plus, mada nebitno). Vremenom se bakrena folija u sendviću statora vremenom zna "samouništoti" uslijed oksidacija. Znači kod mjerenja otpornosti membrane trebalo bi probati mjeriti spoj na taj HV kontakt tj. na žicu koja vodi HV na oslojeni sloj membrane sa novčićem tik uz jednu bočnu stranu esl-a. Ponekada se ta bakrena folja provlači sa obje strane, a ponekada samo sa jedne strane. U ovom drugom slučaju morati ćeš otkriti koja je to strana. Taj relativno skriveni dio ESLa je banalan, ali iznimno iznimno bitan, jer ako na membranu ne stigne istosmjerni HV, nema tog AC-a koji će je pokrenuti.
Evo na slici te doduše alu trake, primjer je kada se ista provlači sa obje strane, no u zbilji dovoljno je provući samo sa jedne bočne strane, pa vjerojatno tako i rade u proizvodnji. Martin logan ide samo sa jedne strane.

- Al_tape2.jpg (75.71 KiB) Pogledano 7252 put/a.
(bajdvej ovo je prvi ESL koji sam pokušao napraviti prije bar 18 godina

) Nije teško zaključiti da je Audiostatic bio uzor, no tada nisam imao materijale niti informacije koje su sada dostupne na netu, pa je projekt završio ispod prosječnim rezultatom, tada sam utrljavao grafit na membranu)
a evo i megaohmetra kpoji sam koristio kada su otpori bili znatno iznad 2 giga ohma.

- UDPx1_resize.jpg (115.41 KiB) Pogledano 7252 put/a.
EDIT.. ako ne uspiješ izmjeriti nikakav otpor na 2,5 cm, smanjuj razmak između novčića.
b) mjeriti od jednog do drugog kraja membrane, po dužini (pitanje da li je uopće izvedivo, a da li bi to išta značilo
Otpor cijele membrane po dužini nema šanse izmjeriti, bar ja nisam uspio, to su ogromne vrijednosti.
c) zapravo isto kao kod a) samo nije važno koji sam rezultat dobio (u smislu iznosa) već da je važno da je na oba zvučnika približno jednak rezultat?
Da točno, no zicer je da će biti sličan, sumnjam da se mogla dogoditi nekakva prevelika razlika u "starenju" ili trošenju konduktivnog sloja. U biti ne treba se previše sekirati ali su razlike na različitim pozicijama i prilično velike, bitno ti je utvrditi da konduktivni sloj postoji, loše je samo ako ne postoji, to bi značilo rastavljanje i sprejanje sa Lycronom, nije ni to problem, problem je dobaviti lycron

, to najbolje zna my_name
Što se tiče gretza, on kod ovog tipa kaskade nije potreban, no i da se stavi ne smeta. Jedino ako je ES100 nešto bitinje drugaćiji od ES50... mislim na izvedbu HV-a.